Hialuronas kosmetikoje: naudinga ar madinga?

Hialuronas kosmetikoje: naudinga ar madinga?

Hialurono rūgštis. Šiuo metu tai praktiškai kodinis žodis, kai moterys ieško produktų odos drėkinimui. Drėkinantys geliai, emulsijos, suspensijos su hialurono rūgštimi tiesiog šluojamos iš parduotuvių lentynų. Kodėl? Nes pas mus šaltasis sezonas, odai trūksta drėgmės ir visos ieškome būdų, kaip geriau padrėkinti odą, o sklindanti graži pasaka apie hialurono drėkinantį poveikį tik padidina tikėjimą ir pardavimus.  

Ar naudingas odai hialuronas?

Tik nesupraskite manęs klaidingai, aš tikrai nenoriu pasakyti, kad hialuronas nevertas pagyrų! Tikrai vertas! Tačiau kosmetikoje yra ir kitų veiksmingų drėkinančių bei drėgmę palaikančių medžiagų, kurios turi ir kitų odai naudingų savybių. O dėl hialurono rūgšties – gerai, kai ji yra sudėtyje, bet dar geriau, kai šalia jos yra ir kitų naudingų medžiagų. Dažnai kartoju posakį “Vienas lauke ne karys”, tai ir šiai situacijai jis puikiai tinka. Vienas hialuronas problemos neišspręs, tačiau jei turės pagalbininkų, drėkinimas ir odos apsauga bus gerokai efektyvesnė.

Odą drėkinančios medžiagos

Taigi, kokios tos kitos drėkinančiomis savybėmis pasižyminčios medžiagos. Norėčiau išskirti veiksmingąją trijulę, kuri lyg ir kopijuoja mūsų odos apsauginio barjero, neleidžiančio odai prarasti drėgmės, sandarą. Tai keramidai, cholesterolis ir riebiosios rūgštys. Keramidai šioje trijulėje patys veiksmingiausi. Mūsų odoje esantys keramidai atsakingi už sveiką odos būklę – jie formuoja apsauginį barjerą taip palaikydami drėgmės balansą, oda atrodo stangresnė, lygesnė, mažiau matomos raukšlelės. Kosmetikoje naudojami keramidai odoje esančių nekompensuoja, tačiau jie stiprina odos apsaugines savybes, optimizuoja drėgmės balansą, o tam tikros keramidų dalelės netgi skatina keramidų gamybą. Cholesterolis ir riebiosios rūgštys kosmetikoje padidina keramidų efektyvumą, gražėja odos tekstūrą, gerėja būklė ir mažėja jautrumas. O jei reiktų rinktis, ar produktas su hialurono rūgštimi, ar su šia trijule, neabejodama pasirinkčiau pastaruosius, bet optimaliausias variantas – kai rinktis nereikia ir visos šios medžiagos sudėtyje yra kartu.

Idealus drėkinamasis kremas

Idealus drėgmę atstatančio produkto variantas, kuris greičiausiai egzistuoja tik mano vaizduotėje, būtų ir hialuronas, ir keramidai, ir dar kaip įmanoma daugiau kitų drėgmę palaikyti padedančių medžiagų - glicerinas, proteinai, amino rūgštys, linoleno ir linolo rūgštys, šlapalas, vitaminas B3, trigliceridai, fosfolipidai, sacharidai, elastinas, kolagenas, ksilitolis, manitolis ir daugelis kitų. O jei šalia šių medžiagų sudėtyje dar rastume antioksidantų ir aktyviai senėjimą stabdančių medžiagų, būtų tiesiog nerealu.

Kosmetikos pakuotė labai svarbi

Dar vienas patarimas renkantis aktyvią priemonę veido odai – labai svarbi produkto pakuotė. Pirmiausiai ji turi būti neperšviečiama ir geriau dozuojama arba beorė. Aktyvios medžiagos mėgsta tamsą, o nemaža jų dalis, sureagavusi su šviesa, saulės spinduliai ir oru, praranda savo veikliąsias savybes. Tai renkantis grožio produktą, šios taisyklės reikėtų laikytis, jei norite ilgai veikiančios kosmetikos priemonės.

Kiek ir kokios hialurono rūgšties turi būti kreme?

Ir dar trumpai noriu grįžti prie hialurono rūgšties ir jo formų. Tyrimai rodo, kad visos jos formos yra efektyvios, gal tik mažesnių dalelių hialurono rūgštis gali įsiskverbti į gilesnius sluoksnius. Tai medžiaga, kurios net ir nedidelė koncentracija produkte didina odos drėkinimo kokybę. Tačiau produktai su 1,5-2% hialurono rūgšties ar kitų jos formų koncentracija kelia šiokias tokias abejones. Neteko matyti tyrimų, įrodančių, kad 2% hialurono sudėtyje yra veiksmingiau nei 1%. Didelę šio drėkiklio koncentraciją turintys produktai turi vieną didelį minusą – dažnai sudėtinga juos naudoti dienos metu ar po kitais produktais, nes perbraukus per odą, pradeda formuotis maži “rutuliukai”. Ir vėl aš grįžtu prie tos pačios išvados, kad gal geriau mažesnė hialurono koncentracija ir daugiau kitų drėkiklių bei odai naudingų medžiagų. O renkantis drėkinimui skirtą produktą, kaip visada, skaitome etiketę ir mažiau kreipiame dėmesį į reklaminius teiginius ir madingas tendencijas.